De meeste merkprojecten vereisen het ontwerp van een website, briefpapier, sociale media en misschien verpakkingen.
Elk afzonderlijk onderdeel moet samenwerken om een sterk en duidelijk merkimago te creëren. Om sterke brand touchpoints te creëren dienen de volgende 4 items zeker aan bod te komen:
- Website: hier komen de merkidentiteit, consistente typografie, bedrijfskleuren en unieke stem duidelijk naar voren. Denk eraan te communiceren in duidelijke taal en de inhoud te organiseren vanuit het perspectief van de gebruiker.
- Sociale media: sociale platforms zijn een geweldige kans om op een persoonlijker niveau contact te maken met je publiek. Zorg er dus voor dat je social media graphics en de content die je deelt on brand is en consistent met je brand voice.
- Stationary: hoewel fysieke visitekaartjes en andere gedrukte materialen langzaam worden vervangen door hun digitale vorm, biedt een goed ontworpen huisstijl de kans om een positief beeld van je merk in de ogen van anderen te versterken.
- Verpakking: of je nu een fles nodig hebt voor een drankje of een verzendverpakking voor kleding, onderschat de waarde van een goede verpakking niet. Dit is een kans voor je bedrijfslogo, kleuren en typografie om echt te schitteren.
Iedereen werkt volgens deze 4 items. Er zijn echter ook 4 regels voor het creëren van brand touchpoints: wees authentiek, anders, duurzaam en alert.
- Wees authentiek – Wees authentiek betekent dat je bij het ontwikkelen van je merkmateriaal niet moet proberen iets te zijn wat je niet bent, maar dat je moet terugkeren naar je strategie om ervoor te zorgen dat je die ondersteunt.
- Wees anders – Anders zijn betekent dat standaard niet werkt bij het ontwikkelen van merkmateriaal. Je wilt je onderscheiden van de concurrentie, dus wees niet bang om dapper en creatief te zijn.
- Wees duurzaam – Wees duurzaam betekent dat branding veel tijd en moeite kost, en als je het eenmaal voor elkaar hebt, moet je nog meer tijd en moeite investeren om je publiek aan je te binden en echt indruk te maken. Kies ontwerpen met een lange levensduur.
- Wees alert – Alert zijn betekent dat er onvermijdelijk een moment komt waarop je branding een beetje afgezaagd aanvoelt en je de dingen wilt veranderen. Zorg ervoor dat je, ondanks veranderingen, trouw blijft aan je kernwaarden en een gevoel van continuïteit of een update biedt.
De meeste merkprojecten vereisen het ontwerp van een website, briefpapier, sociale media en misschien verpakkingen.
Elk afzonderlijk onderdeel moet samenwerken om een sterk en duidelijk merkimago te creëren. Om sterke brand touchpoints te creëren dienen de volgende 4 items zeker aan bod te komen:
- Website: hier komen de merkidentiteit, consistente typografie, bedrijfskleuren en unieke stem duidelijk naar voren. Denk eraan te communiceren in duidelijke taal en de inhoud te organiseren vanuit het perspectief van de gebruiker.
- Sociale media: sociale platforms zijn een geweldige kans om op een persoonlijker niveau contact te maken met je publiek. Zorg er dus voor dat je social media graphics en de content die je deelt on brand is en consistent met je brand voice.
- Stationary: hoewel fysieke visitekaartjes en andere gedrukte materialen langzaam worden vervangen door hun digitale vorm, biedt een goed ontworpen huisstijl de kans om een positief beeld van je merk in de ogen van anderen te versterken.
- Verpakking: of je nu een fles nodig hebt voor een drankje of een verzendverpakking voor kleding, onderschat de waarde van een goede verpakking niet. Dit is een kans voor je bedrijfslogo, kleuren en typografie om echt te schitteren.
Iedereen werkt volgens deze 4 items. Er zijn echter ook 4 regels voor het creëren van brand touchpoints: wees authentiek, anders, duurzaam en alert.
- Wees authentiek – Wees authentiek betekent dat je bij het ontwikkelen van je merkmateriaal niet moet proberen iets te zijn wat je niet bent, maar dat je moet terugkeren naar je strategie om ervoor te zorgen dat je die ondersteunt.
- Wees anders – Anders zijn betekent dat standaard niet werkt bij het ontwikkelen van merkmateriaal. Je wilt je onderscheiden van de concurrentie, dus wees niet bang om dapper en creatief te zijn.
- Wees duurzaam – Wees duurzaam betekent dat branding veel tijd en moeite kost, en als je het eenmaal voor elkaar hebt, moet je nog meer tijd en moeite investeren om je publiek aan je te binden en echt indruk te maken. Kies ontwerpen met een lange levensduur.
- Wees alert – Alert zijn betekent dat er onvermijdelijk een moment komt waarop je branding een beetje afgezaagd aanvoelt en je de dingen wilt veranderen. Zorg ervoor dat je, ondanks veranderingen, trouw blijft aan je kernwaarden en een gevoel van continuïteit of een update biedt.